Rollup2

Pridané: 14. 07. 2021

IL-18B OK-NAA (1960 – 1979)

V roku 1977 do neho pri pristávaní narazilo Tu-134A, nikto nezomrel. Od roku 1979 je súčasťou Leteckého múzea Kbely.

IL-18B OK-NAB (1960 – 1976)

Havarovalo v roku 1976 v Bratislave. Zo 79 ľudí na palube prežili traja. Úrady vyšetrovanie uzavreli ako chybu posádky.

IL-18V OK-OAC (1960 – 1980)

Nemalo žiadnu vážnu nehodu. V roku 1984 na nej tajná služba vykonala pokus likvidácie semtexom.

IL-18V OK-OAD (1960 – 1961)

Rozpadlo sa vo vzduchu nad nemeckým Norimbergom. Nikto neprežil (52). Príčina nehody nebola nikdy vyšetrená. Indície smerujú k technickej chybe.

IL-18V OK-PAE (1961 – 1982)

Nemalo žiadnu vážnu nehodu. Raz posádku a cestujúcich uniesol na západ jeden z pasažierov. Dnes je v air parku v Zruči pri Plzni.

IL-18V OK-PAF (1961 – 1962)

Havarovalo počas pristávaciého manévru v marockej Casablanke. Nikto neprežil (72). Príčina nehody nebola vyšetrená. Indície smerujú k ľudskému zlyhaniu. Stroj nalietal iba 258 hodín, najmenej zo všetkých IL-18 v ČSA.

IL-18V OK-PAG (1962 – 1980)

Nemalo žiadnu vážnu nehodu. Roky slúžilo ako reštaurácia, napokon bolo schátrané a rozobrané v českej obci Ostrata.

IL-18V OK-PAH (1962 – 1979)

Nemalo žiadnu vážnu nehodu. V roku 1979 traja cestujúci s dvoma deťmi a výbušninami prinútili posádku letieť do Frankfurtu. V zahraničí žijú dodnes. Stroj bol v roku 1983 zlikvidovaný trhavinou na účely seriálu Sanitka.

IL-18D OK-WAI (1967)

Necelé štyri mesiace po prvom lete stroj havaroval pri vzlete v kanadskom Gandere. Zomrelo 37 zo 69 osôb na palube. Príčina nehody nebola nikdy vyšetrená.

IL-18D OK-WAJ (1967 – 1984)

Nemalo žiadnu vážnu nehodu. Chvíľu ju ČSA prenajímali africkej Guinei. Dodnes slúži ako bufet nad diaľničnom odpočívadle pri Bakove nad Jizerou.

IL-18E OK-PAI (1961 – 1990)

Do roku 1977 lietalo pre vládu. V rámci IL-18 v ČSA dolietalo ako posledné. Dodnes je v múzeu v nemeckom Sinsheime. Nalietalo 18 362 hodín a pristálo 16 684 krát bez nehody.

IL-18V OK-VAF (1966 – 1990)

Do roku 1977 lietadlo pre vládu. Po poslednom lete do nemeckého Norimbergu bolo využívané na výcvik hasičov, neskôr zošrotované a predané na náhradné diely.